maandag 2 maart 2009

Hoe knoopt men een halsdoek? (deel 2 de "carré)



Nu komen we aan de "Carré". Wat in het frans vierkant beteken (de vorm dus van het halsdoek). Hier is het belangrijk om niet te overdrijven (het risico bestaat om op een stewardess te lijken ;-)).
Ik heb de fotos overgenomen van mijn andere blog de titels zijn dus in het Frans (ben te lui geweest om ze te vertalen ;o)
Het begint met de basis plooi (pli de base op de foto), die als basis dient voor vele knopen (de échte dames-knopen). Tussen foto 3 en 4 zou er een foto moeten komen met stand 3 in twee geplooid want dat is eigelijk de basis-plooi. Foto 4 toont een knoop waarin de eindjes van het halsdoek geplaats worden (foto 5). Men kan ook gewoon een knoop rond de hals maken. Op het mannequin word het aan de hals getoond maar het werkt ook aan de pols, aan een handtas, in het haar,...

Voorbeelde op de basisplooi gebaseerd:

De "carré" in diagonaal plooien is een andere mogelijkheid. Gewoonlijk draag ik hem met de punt van voren, rond de hals gewikkeld en knoop ik hem onder de punt (voor meer duidelijkheid foto 1 en 2). De knoop kan natuurlijk ook over de punt. Of, gewoon de "carré" rond de schouders draperen en vooraan vastknopen.

Voor een minder nette, meer bohemian look, neem ik een pareo. Het pluspunt is dat ze in vele mooie kleuren bestaan en dat er zo veel volume word gecreëerd.


Gelijksoortige posts:
Hoe knoopt men een Halsdoek? (deel een)
Hoe knoopt men een Halsdoek? (deel drie Hoofddoek)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten