zondag 5 april 2009

Italiaanse glamour

Italië is beroemd voor vele zaken: haar oudheid, haar schilders en beeldhouwers, haar keuken, haar wijnen en ijsjes (Gellati),... maar vooral voor haar glamour. Ja dit is het land van grote verfijning in mode, design en sexy maar nooit vulgaire actrices. Het woord sexy is te zacht, passie is een better woord.
Wat better om dit aantetonen dan fotos van Monica Bellucci, Sofia Loren, Claudia Cardinale, Ornella Mutti, ... Minder glamoureus maar altijd heel elegant, Carla Bruni (ik heb haar erbij gestoken omdat ik me afvroeg hoe verder te gaan zonder Sofia Loren's troeven ;-))






































































De reclames zijn ook niet mis : sommige van Dolce & Gabbana heb ik graag (die die niet op een collectieve verkrachting lijken), Martini (er zijn er veel te veel om ze allemaal hier te zetten), Nespresso (ok George - Clooney- is amerikaan maar hij leeft in Italië), de vespas, de mode moet men ook niet vergeten (Valentino, Armani, Versace, Gucci,... er zijn er zoveel).


















Kwa films is het ook niet mis: la Dolce Vita van Frederico Fellini (met Marcello Mastroianni, Anouk Aimée, Anita Ekberg) is fantastisch, The Godfather (aka Il Padrino) voor de amerikaanse italianen, en veel anderen. Er is iet fataals, dodelijk in deze glamour, de felle zon, de tijd die langzaam voortgaat, ... Ik hoop alvast dat dit U zin gegeven heeft voor de vakanties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten